måndag 26 april 2010

bla bla bla

inatt drömde jag att jag och christoffer var på ultraljud. fast ja, det var liksom inte en grå suddig bild utan det var som att se hela barnet i dess rätta bemärkelse och inatt var det en liten tjej. min hjärna tycks vara förvirrad. trodde aldrig jag skulle vara så här nyfiken, det har ju egentligen ingen betydelse vad det är där inne men min nyfikenhet måste stillas, annars dör jag. om sex veckor får vi veta. jag tror fortfarande det är en kille. fast egentligen vet jag inte alls. men ja, en kille, det känns mer som det nu.

och, för några inlägg sen var jag lycklig över att jag inte hade spytt på en vecka men jag tar tillbaka det. ska aldrig skriva så igen. igår spydde jag två gånger och nu sitter jag här och mår illa. awesome. ungefär så här trodde jag att min graviditet skulle vara: noll illamående och ingen foglossning, jag skulle gå upp sisådär tio kilo allt som allt och bara ha en liten kula. men det har liksom varit allt annat än det, jag har spytt i evigheters evighet och jag har väldigt ont i svanken och höfterna och stånkar och stönar som en nittioåring. jag har gått upp 4-5kg och min mage är inte liten direkt. och på något konstigt vis så gör det ingenting. det är hemskt jobbigt men det är okej. att få somna med christoffers hand på min mage och veta att det är ett resultat av oss två som har det bra där inne gör att jag skulle kunna må så här hur länge som helst om det skulle vara så. kärlek.

om några timmar ska jag till spec.mödravården, får se vad jag ska göra där. spännande. sen blir det jobb och sen blir det dusch och sömn. jag sover typ jämt. ungefär det jag orkar göra nu för tiden och skönt är det vill jag lova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar