söndag 18 april 2010

jobba jobba jobba

bakade nyss en chokladkaka. sooo good. det enda jag får till riktigt bra. dock brände jag av mig fingret, igen, jag förstår inte. fast ett annat finger den här gången än för någon vecka sen. om vi säger så här, mitt långfinger består av en enda stor brännblåsa nu. det är nog ett tecken från ovan att jag inte bör vistas i kök överhuvudtaget.

och idag är sista dagen i frihet, imorgon börjar jag jobba igen. bitterljuvt. jag kommer bara må gott av det, får försöka tänka så. längtar dock inte efter dessa kunder som ständigt kommer tillbaka och tjatar om en eller två kronor hit och dit. och samtidigt som man får skäll ska man alltså vara glad, kunden har visst alltid rätt. började bli awesome på att hantera det där men nu känns det som att jag glömt bort allt, nybörjare igen. oh well, det går nog bra. hoppas jag.

2 kommentarer: