fredag 18 september 2009

bakterie

borde aldrig ha sett oprah idag. jag har börjat bli så himla nojjig nu för tiden. en kvinna som skar sig på en kniv när hon hackade selleri, det hela slutade med att någon köttätande bakterie tog sig in i det lilla såret och hon fick amputera bort hela armen och axeln. trevligt. kan hända vem som helst tydligen och i usa drabbas runt 19.000 av detta varje år, de flesta dör. och gör man inte så förlorar man väl både en och två kroppsdelar. jag råkade cutta mig på axeln med nageln imorse och detta kanske inte var det bästa att se nej, bra madde. än så länge lever jag dock.

bortsett från det så tror jag att jag har magkatarr. det svider i magen, har gjort i flera dagar. blir nog fil till middag idag, christoffer påstår att det är bra. har sökt på alla sorters magsjukdomar, vilket jag inte heller borde har gjort. nojjigt, magcancer nejtack. men högst troligt är det magkatarr och det är inte trevligt det heller. fantastiskt roligt att få det när jag inte ens vet hur man stressar och är lugnet själv, och inte äter jag särskillt dåligt heller. om inte knäckebröd räknas. eller oboy. hur som helst, det känns som en mindre brand i min mage - jätteskönt.

igår tappade jag christoffers dator i golvet. tror att min stackars hjärna är understimulerad. lite som att allting går i ultrarapid medan jag ser allt i slow motion och lever som i slow motion. åhnej, datorn glider, what to do? när jag kommer på att man bör fånga saker man är på väg att tappa så är det liksom redan för sent. men datorn överlevde och jag behöver ett jobb. nu genast.

2 kommentarer:

  1. Men HJÄLP! Cuttade ju upp min hand när jag skar avocado för någon vecka sen...AAAH PANIK!!

    SvaraRadera
  2. tror du klarat dig! hurra! hon låg dödssjuk inom 60 timmar.

    SvaraRadera