fredag 11 september 2009

vakta katt

jag hade en himla fin morgon idag. gick upp tidigt, strax efter att christoffer hade gått till jobbet. jag fullkomligt älskar att gå upp tidigt, egentligen, när man väl är uppe så att säga. själva kampen att ta sig upp är ju en sak för sig. stod i köksfönstret hur länge som helst och morgonfrös och tittade på barnen i skolan och alla folk i bilarna som var på väg till sina jobb. hade jag varit en hälsosam person hade jag ätit en hälsosam frukost och tagit en hälsosam promenad. tyvärr är jag allt annat än hälsosam. det blir väl ändring på det när jag har lite rutin i livet igen.



och nu är jag hemma och kattvaktar. eller vaktar och vaktar, jag matar och byter i lådan och pussas. det är inte så ansträngande. mina föräldrar är i småland hos mammas morbror, så jag får hålla mig hemma. förhoppningsvis kommer mitt hjärtaste puss hit imorgon och leker med mig, det blir fina fisken. jag är värdelös på att sova ensam. himla mörker.

jag vet inte riktigt varför, men det här är nog den finaste video jag har sett med min karl. brukar inte vara den som är den, men jag grät en skvätt. det känns ännu mer stort att ha sett honom live när det går upp för mig att han också har varit i 20-årsåldern och dansat konstigt, nu är han såpass gammal att han skulle kunna vara min far och mer därtill och dansar fortfarande konstigt, men med lite mindre energi. ibland önskar jag att jag var född långt innan mitt födelsedatum så att jag hade kunnat få se honom när han var så här fantastisk:

1 kommentar: