söndag 6 september 2009

mat mat mat

känner mig helt yrslig och illamående. så där som man gör när man har blivit väckt mitt i djupsömnen. dock så la jag mig tidigt igår och sov länge, med andra ord är jag helt utvilad. nu för tiden tror jag att minsta lilla grej som inte är 'som det ska vara' är tecken på svinflunsan. jag som aldrig brukar oroa mig. men det här känns otäckt. jag tröstar mig med att jag är ett freak of nature och aldrig blir smittad av någonting, kan ju hoppas det håller i sig.

man märker att mina föräldrar saknar mig när jag är borta, trots att dom aldrig skulle erkänna det. igår när jag kom hem var det lax till middag - det godaste jag vet. i kylskåpet stod det fanta tropiska frukter och baby-yoghurt. i frysen var det glass och i skafferiet fanns det ostbågar. man får kalla mig bortskämd, jag har inte valt det själv. jag råkar bara vara en sladdis och kommer förbli minsting, även när jag är 40 år. för det mesta är det mer än jobbigt, igår var jag rätt nöjd. goda saker, glad madeleine.

idag är det höst utanför fönstret. underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar