onsdag 23 juni 2010

-

min kille är vild. när barnmorskan skulle lyssna hjärtljuden ville han inte alls ligga still, allt man hörde var någon som snurrade runt åt alla håll och kanter. och trots att just hjärtljuden inte gick att höra så där alltför bra så fick vi ju bekräftelse på att det är liv och rörelse där inne åtminstone. ett par blivande föräldrar gick lättade därifrån och åt glass i solen, sånt gillar vi.

och så är christoffers syster inne på sjukhus nu och kan föda när som helst. hoppas det går fort och så smärtfritt det kan. jag dör av nyfikenhet. det är roligt när andra ska föda barn men tanken på att jag själv kommer ligga där känns inte lika lockande. kanske hinner ändra inställning till det där när det närmar sig, just nu får jag bara dödsångest när jag tänker på det. när jag är ännu mer tjock och ännu mer orörlig vill jag nog bara träffa min kille, ut ska han ju. på ett eller annat vis. så mycket vet jag. kosta vad det kosta vill.

nu är jag så himla trött. en jobbig känsla av saknad börjar infinna sig och jag kommer aldrig att uppskatta att sova ensam längre. trots att du flåsar i mitt öra, älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar