tisdag 29 juni 2010

-

häromdagen var jag och christoffer och hälsade på hans nyfödda systerdotter molly. så liten och så fin. jag blev helt stum för att jag blev så känslosam. vågade bara klappa henne lätt över kinden och det lilla håret, sen var jag rädd att hon skulle gå sönder. det känns så obeskrivbart overkligt att vi får en sån liten i höst. en alldeles egen. att han redan finns hos oss, i min mage. vår lilla människa. med ögon, mun och näsa. i mig. går inte att förstå.


och det är så mycket som måste ordnas. barnvagn, spjälsäng, bilbarnstol, badbalja, skötbord. och sen alla tusenmiljoner småsaker. blöjor, nappar, nappflaskor, filtar, kläder, salvor, oljor. blir yr i huvudet. tack och lov att vi har 3-4 månader på oss.


har spenderat förmiddagen med att diska i en halv evighet och ätit tortellini. på torsdag är det födelsedagskalas för min systerdotter julia som fyller 1år och på söndag fyller jag 20år. christoffer lovade mig vilket middag som helst och jag valde mc donalds. orkar inte ens skämmas. lever man med någon som ryser av blotta tanken på en cheeseburgare får man passa på, basta. farväl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar