måndag 12 juli 2010

-

igår när christoffer låg och ritade på min mage (och vad jag verkligen inte får glömma att skrubba bort all bläck till på fredag när vi ska till mvc) fick jag tre sammandragningar inom loppet av tjugo minuter eller så. fick reda på att får man fler än fem på en timme ska man ringa förlossningen. allt som oftast är det ingenting allvarligt, men för att vara på säkra sidan. nu glömde jag bort att räkna efter det men det känns ändå lite obehagligt, att man helst ska ringa måste ju därmed betyda att det KAN vara så att bebisen vill ut och det är på tok för tidigt. någon sådan dramatik har jag ingen lust med. får hålla räkningen nästa gång det sätter igång.

annars gör jag som jag alltid gör; klagar på värmen. jag gillar inte sommarvärme på vintern heller, så jag har all rätt att klaga. min kropp är som förlamad och jag förmår mig ingenting mer än att ligga i sängen med fläkten i ansiktet ungefär. tack gode gud att jag inte har en nyföding här nu. oktober, det är en bra månad det. minus snökaos men det ska det inte bli i år, har jag bestämt.

1 kommentar:

  1. Det här är helt off-topic. Kommer du ihåg Hans-kakan som vi jämt köpte i skolan? Jag har hittat receptet, om du skulle vilja baka det någon dag.

    http://www.ica.se/recept?recipeid=5068

    SvaraRadera