måndag 19 juli 2010

-

den här veckan är jag och christoffer kattvakt. bor hemma hos mamma och pappa som är på gotland och jag tror inte att det kommer bli så ansträngande, kim är mest ute på äventyr hela dagarna och kommer in ibland och äter och pussas lite. som en levande klocka, runt 20:00 kommer han in för natten. min finaste lilla nutte.


annars går jag in i vecka 26 idag. vansinnigt vad tiden går fort. igår slog det mig hur himla stor jag har blivit när jag stod och diskade och insåg att magen liksom skymmer sikten numera. framåttung så det skriker om det. men allt såg bra ut senast vi var hos barnmorskan, det bästa man kan höra av en barnmorska när man är gravid är "allt ser normalt ut", då är det lite som att man svävar när man går därifrån. bebisen och magen följer tillväxtkurvan, hjärtat slog lika vackert som alltid, mitt blodsocker och blodtryck mår toppen. det enda som var skruttigt var mitt järnvärde och det är lite jobbigt för mig som är fobisk mot att svälja saker. jag klarade två klunkar av fexim imorse, sen gick det inte mer. spyan var inte långt borta. och allt är psykiskt, så här har det varit så länge jag kan minnas. minns när jag var liten och låg på sjukhus när en sköterska mosade ner världens minsta tablett i en stor hög med glass och det hela slutade med att jag kräktes över hela pappa. får göra ett nytt försök ikväll. bebisen skadas ju inte av dåligt järnvärde, snarare mår han toppen eftersom att han snor allt järn av mig. vilket i sin tur betyder att jag inte får någonting alls. vilket innebär att jag går runt som en zombie och mår pyton.

men annars är allt bra på gravidfronten. lider av halsbrännan från helvetet på nätterna men det är ju tydligen inte ovanligt heller. det gör sjukt ont och jag sover kasst men annars så, annars är livet lite bättre nu med svalare vindar. fortsätt så!

1 kommentar:

  1. försök äta lite extra mycket kött och annat järnrikt om du har svårt att dricka den dör sörjan (jag vet, den smakar skit!)

    Sen hjälper c-vitamin till för att ta upp järn, så ta dig en brustablett eller ännu bättre, en apelsin or so så ska du se att du snart mår bättre.

    Skönt att allt var bra med din lille :)

    SvaraRadera