torsdag 1 juli 2010

-

helt slut. allt är jobbigt och allt gör ont. värmen tar kål på mig, graviditeten tar kål på mig, tristessen tar kål på mig. men idag har det varit kalas! för julia som fyller 1år. jag tog naturligtvis inga bilder men hon var såklart finast i världen. grattis skruttfia. önskar jag hade kunnat njuta mer av fina dagen men käre nån vad allting är jobbigt nu. är så otroligt kraftlös och orkeslös. tung som en halv elefant. igår orkade jag med att laga mat och diska, sen gjorde fötterna så ont att jag låg ner resten av dagen. tröstar mig med att livet efter dessa månader kommer bli så mycket bättre. förmodligen kommer jag glömma detta. förtränga. bara njuta av min vackra bebis. det är det enda jag kommer sakna med att vara gravid, sparkarna. (förlåt, önskar verkligen att jag kunde skriva att det är underbart att vänta barn för det är ju så fantastiskt i sig och jag vill inte skrämma någon. det är underbart stundvis. men har man krämpor sen innan blir det... så jobbigt. så oerhört jobbigt att jag inte ens kan beskriva hur jobbigt det är. det är hårt för vem som helst att vara gravid, inte så konstigt. snarare hur logiskt som helst. knakande fogar, en mage och en kropp som mest kan liknas vid en stoppad korv, 50% mer blodvolym som måste pumpas runt och inte minst en tung bebis att bära på 24/7. en rygg som ska orka hålla upp allting.)

det är inte många som varit emot min graviditet. mitt och christoffers val. dom få som har varit emot detta är människor som jag inte känner och som inte känner mig. det har med andra ord inte rört mig i ryggen, jag har bara tagit avstånd. min familj och mina vänner stöttar och det är det som betyder mest. inte ett enda negativt ord från deras håll. kanske reagerade ingen av dom särskillt negativt just för att dom känner mig. och vet att jag klarar det här. jag vet ju det också, att jag kommer klara det och jag kommer klara det jävligt bra. vad har jag för val ändå? haha. det är bara att hänga med på resan. resan fram. det här var ett medvetet val av två personer som längtar efter sin kille så mycket att dom skulle kunna dö litegrann.

jag firades också lite smått idag eftersom en del av herrskapet flyr till turkiet på lördag, dagen innan min dag. fick finfina presenter och är en smula rikare, sånt tackar jag inte nej till. tack allesammans. skojiga presentkort som jag ska spendera på bebis, det är det enda som är roligt att köpa numera. idag fick vi hem ett paket bebiskläder som jag beställt och gud. tänk att någon ska få plats där i.

och nu, tre dagars väntan. saknar dig redan.

1 kommentar:

  1. Vad kul att du hittade min blogg! Jag känner så väl igen mig i dina ord! Och jag säger som du; Kämpa på!! Får man fråga vilken sjukdom du har? Många kramar!

    SvaraRadera