onsdag 21 juli 2010

-

idag jobbar christoffer sent och det är kanske dom värsta dagarna som finns. jag blir helt rastlös och nedstämd och vet aldrig riktigt vad jag ska ta mig för, dagen känns hundra år lång. ynklig gravid tjej, det är jag det. helst av allt skulle jag vilja att vi vann några miljoner på lotto, kunde flytta till vår villa på landet (eller ja, där är vi inte överens), aldrig jobba igen och bara leka med varandra hela dagarna. vilket fint liv det hade varit.

fast idag har jag ju faktiskt en del att göra. ringa jobbiga samtal och packa. så-himla-roligt. eller nej. men oavsett om vi hittar en ny lägenhet snart eller inte så ska mina grejer över till nuvarande lägenheten. känns inte riktigt som att man vill börja med att inreda eller handla alltför mycket bebisgrejer än just ifall vi skulle få något annat boende. det skulle vara så bra. förr eller senare hittar vi ju något men det skulle vara så härligt att ha allt det klart och färdigt innan nyfödingen kommer. en sak mindre att tänka på. håll tummar.

annars lever vi mest som ett pensionärspar för tillfället. bakar bullar, spelar yatzy (jag vann), broderar, bygger pärlplattor, kollar på animal planet, kramas. himla härligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar