lördag 20 juni 2009

-

på icas tropiska frukter-flaskan står det 'kolsyrad läskedryck' - och varenda gång läser jag 'kolsyrad läskeblask', och varenda gång hinner jag tänka att det var ju lite märkligt att skriva det. hur som helst, kanske den tråkigaste dagen någonsin. jag har hållt mig i rummet hela kvällen för att jag inte vill gå ut där oldiesarna sitter, fulla oldiesar dessutom. och jag är hungrig. så hungrig. så hungrig att jag snart börjar tugga på bordet. är det okej att sitta framför datorn och gnälla på folk som har roligt, är det det, bullen? är det något fel på mig, bullen? hjälp mig, bullen. / ensam tjej.

har roat mig med att brodera och titta på billy elliot ikväll. kanske världens mest underbara film. jag grät såklart. det är min specialité så fort det blir en smula känslosamt. eller inte ens det, ibland gråter jag när jag skrattar också. jag gråter hela tiden kan man säga. helt normalt.

jag minns när jag var liten och midsommaraftonen nästintill kändes magisk. när jag och min far alltid gick ner till tempeludden. lyssnade musik, drog lotter, vann polkagrisar, tittade ut över vackra mälaren. dansade runt midsommarstången, åt korv med bröd. matade hönsen och hästarna. vinkade till farfar som alltid stod på balkongen när vi kom hem. varför gick jag inte dit idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar