söndag 14 juni 2009

rubrik

ohoj! ibland blir livet mig övermäktigt. när det känns som att det är livet som lever mig, när det är jag som borde leva livet. det är svårt att förklara, kanske är det mest en känsla. det är en skum känsla att varken ha kontroll eller trygghet. ska till arbetsförmedlingen nästa vecka och hoppas väl på någonting som inte kommer att ske, högst troligt inte iallafall. men det är nog lika bra att få det överstökat. helst vill jag ha ett kassajobb, på ett willys eller ett ica. jag gillar att trycka knappar och dra streckkoder och att träffa folk, även arga folk. jag är så snäll och så timid och så rar och så fin och kan skaffa mig hundögon som får vem som helst att smälta. allt man behöver för att ge elaka gummor och farbröder dåligt samvete, med andra ord.

det har regnat i veckor. eller så har jag tappat tidsuppfattningen. det är hemskt, hur som helst, jag gillar regn och dåligt väder men faktum är att det är juni. jag såg framför mig hur jag skulle spendera dagarna ute på solstolen och skaffa mig fräknar och läsa böcker men istället känns det som att jag skulle må gott av lite ljusterapi eller så. hujedamig.

rasmus på luffen gick på tv tidigare idag. jag blev fem år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar