söndag 3 januari 2010

året som gick

funderade på om jag skulle göra någon form av sammanfattning av år 2009, men insåg att det blir lite svårt då det varit ett ganska så händelselöst år. men jag ska försöka ändå, det kan vara roligt att ha sen. har tagit min bilddagbok till hjälp men ja, det är visst inte jag som har dåligt minne. det har helt enkelt inte hänt särskillt mycket.

januari:

- början av januari spenderade jag hos valter i blekinge. där var det nyår och inte alls lika mycket snö som nu. en söt svenne och en söt ebba och fina människor som jag saknar hemskt mycket. oboy och varma mackor så det stod härliga till.


- jag tatuerade bröstkorgen. det gjorde jätteont och jag var nog en väldigt jobbig kund som inte alls kunde ligga still och var nära gråten ungefär hela tiden. men fint blev det och värt var det.

- orkade inte med lektioner och fikade med madde hela tiden istället, åh.

- begav mig till norrköping och hälsade på jon, en väldigt förvirrad helg men det var förmodligen en väldigt bra tillflykt och en paus från verkligheten. var nog inte särskillt bra för mig så här i efterhand men ja, jag fick åtminstone åka spårvagn för första gången i mitt liv. plankade dessutom.


februari:

- min älskade mobil slutade leva. en liten men sorglig händelse, så sorglig att den får en egen punkt här. nu vilar han tryggt i min byrålåda.

- vi fick hem vår älskade kim. den finaste kissen i världen.

- fikade med herr oscar.


mars:

- jag jobbade på för fullt med mitt projektarbete, vilket var så skittråkigt att det bara blev pannkaka av alltihop ändå. men jag klarade det, så hurra för mig.

- började på min fantastiska praktik i skärholmen. första dagen var en mardröm då jag inte ens hittade dit men sen, sen flöt allting på och jag har nog aldrig trivts så bra på en praktik förut, både med elever och personal. saknar det fortfarande, så grymt mycket.

- begav mig återigen på en liten verklighetsflykt, till karlstad. jag älskar karlstad och jag saknar karlstad och jag hatar fredriks trappor, men det var ett kärt återséende ändå. det är det varje gång.

- klippte håret och färgade det blont, huga. har inte gått till frissan sen dess.

- gustav kom hit och pratade om bajs och bright eyes.

- första vårvärmen! första dagen ute i enbart t-shirt!


april:

- påsk, jag åt förmodligen godis.

- jag och totte åt ben & jerry's och kollade på seven pounds. den borde jag se igen, den fick nog aldrig en värdig chans. det fick dock glassen och den bör jag också prova på igen, mumsfillibabb!


maj:

- studentskivan ägde rum någonstans i stan, jag minns inte var. mina systrar och micke var med och vi åt god mat och drack god dricka osv osv osv. det är svårt att fira med en klass man aldrig riktigt kommit nära men det var mysigt ändå. jag gillar mat.


juni:

- tog äntligen studenten. inte med buller och brak men åtminstone med en väldigt fin tårta. sista året i gymnasiet vantrivdes jag och mådde på riktigt psykiskt dåligt av att bara vara inne i tegelbyggnaden, jag kände mig helt enkelt klar med skolan. aldrig mer, aldrig mer.

- jag och pappa åkte och såg morrissey vilket var så otroligt och fantastiskt fint. ville aldrig att det skulle ta slut. är väldigt glad att jag fick uppleva den farbrorn live.

- drack thé med johnny en varm sommarmorgon. vad längesen det känns.


juli:

- vår älskade julia kom äntligen till världen. världens bästa unge.

- jag fyllde 19 år, kanske världens mest onödiga ålder.

- hängde med världens bästa jimmy ungefär hela tiden. vi spenderade tiden med att göra ingenting och det var fantastiskt. äta pizza, dricka oboy, glo film, glo tv, sova, äta lite mer. det är så mycket bättre att göra ingenting när man är fler.

- började brodera och upptäckte hur skoj det var.

- och, det allra viktigaste. christoffer dök upp i mitt liv och vände in och ut och upp och ner på allting. tillvaron fick nya färger och sen i juli har det inte gått en dag utan att jag tänkt på honom.


augusti:

- hängde mest hela tiden hos christoffer. vi kelades hela dagarna.


september:

- oj, här gjorde jag visst inte heller någonting bortsett från att hänga med christoffer. vi åt förmodligen kyckling jämt. och kelades fortfarande såklart.

- jag fick någon freak-inflammation i min matstrupe och magsäck. ont.


oktober:

- jag började min kurs inne i hornstull. så himla skojigt och givande och bra och ännu är den inte slut. har lärt mig så himla mycket om mig själv genom den här utbildningen som jag inte visste innan, är så glad att jag faktiskt vågade.


november:

- tjuvstartade med julklappar. mycket bättre att vara ute innan julstressen.

- lekte med linnea för första gången på hundra år.

- julias dop ägde rum.

- bakade pepparkakor med mamma.


december:

- fikade med världens bästa madeleine efter att inte ha setts på över ett halvår (!), hon är nog världens bästa människa. det blev mycket världens bästa nu men det är ju så. världens bästa.

- firade jul här hemma med familj och släkt.

- och så nyår, läs föregående inlägg typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar