tisdag 5 januari 2010

kulen natt natt natt

okej, det började snöa för veckor sen och det slutar aldrig. blir galen. jag vill börja kunna gå ut och gå som en vanlig människa utan att benen glider åt alla håll och kanter. klockan är 1:05, jag är hur pigg som helst och dör av tristess. har begrundat min kropp och insett att jag kan greppa tag i min mage, det känns obekvämt. kanske allting jag stoppar i mig faktiskt börjar synas nu. fortsätter det så här lär jag rulla fram inom en snar framtid, underbart. har spelat fia med knuff och kalaha med mig själv hela kvällen och undrar om det är höjden av ensamhet. fast faktiskt så gillar jag det, att spela spel med mig själv alltså. folk får tycka att jag är knäpp. jag kommer aldrig att växa ifrån att jag älskar att färglägga i målarböcker för barn heller, så det kanske jämnar ut sig. mer galenskap åt världen. igår när jag berättade för christoffer hur rädd och osäker jag är på mig själv när det kommer till att ringa arbetsplatser (kassajobb) så sa han att jag ska säga något i stil med bla bla bla '...och jag älskar monotona rörelser och rutiner', insåg hur förbannat tråkigt det lät och hur förbannat bra det stämmer. har säkert en liten släng av aspergers eller autism, den tanken brukar slå mig ibland. kan inte titta in i andras ögon mer än fem sekunder och jag gungar med kroppen fram och tillbaka så hela rummet skakar. dock beror det på att jag är halvblind och att jag är grymt kissnödig just nu, så godnatt, lev väl.

2 kommentarer:

  1. Haha, åh, du är så härlig Madeleine! Vi borde verkligen ta tag i den där fikan snart, tycker jag. Kram

    SvaraRadera