måndag 25 januari 2010

bada

efter regn kommer solsken. efter magsjuka kommer mens. åh, jag är så trött på att ha ont och vara svullen i magen nu. läget kunde inte vara sämre heller, imorgon börjar jag min praktik och jag hade gärna kännt mig pigg och kry första dagen. men jag visste det, att det skulle bli så, jag är en vandrande biologisk klocka. men ibland, ibland hade det varit så skönt att slippa. att vara man för en dag eller två, det skulle vara guld värt ibland.

appropå praktiken, jag är väldigt nervös. egentligen vet jag inte vad jag är nervös över. är det någon som får göra fel så är det jag, jag är ny och förväntas inte kunna någonting. det jag inte kan ska jag ju lära mig. men det är min grej, att vara nervös för saker jag inte behöver vara nervös över. tog ett avslappnande bad tidigare idag och oooh lord sweet jesus hallelujah vad skönt det var. flöt omkring i över en timme och nu känns varenda por ren. ska måla naglarna, fixa håret, klä av mig och krypa ner under täcket alldeles strax.

och, jag saknar christoffer. på ett sånt vis jag bara kan sakna honom på. intensivt och jobbigt och pirrigt för snart ses vi igen och då, då ska jag pussa hans kinder så det står härliga till. ni kan inte förstå, ingen kan nog förstå, hur fullkomligt lycklig den mannen gör mig. hur han alltid gör mig trygg och lugn. världens mest snälla, hjälpsamma och godhjärtade människa. han lagar mig, lagar mig varje dag. därför är jag så kär. och därför älskar jag honom mer än någonting annat.

bara så ni vet det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar