torsdag 25 mars 2010

baka liten kaka

vilket flängande det blev igår. först åkte jag till vårdcentralen för att fixa intyg. och jag undrar, är det bara jag som får ångest av att sitta i väntrummet på sånna ställen? folk med feber, folk som hostar och slemmar. känns som att man får världens alla sjukdomar på en och samma gång. än är jag frisk som en nötkärna åtminstone, mitt immunförsvar är kickass. *ey yo*

ett par timmar senare var det iväg igen, till mödravårdcentralen där jag skulle göra ett ultraljud. det blev lite av en pärs, men väldigt fint ändå. jag fick både hjärtrusning och hjärtstopp på samma gång när kvinnan kläcker ur sig 'här är ju en till ficka, ska leta efter nästa foster' och allt jag tänkte var ohnopleeeasegodhelpme. vore säkert fint med tvillingar men jag nöjer mig med en åt gången faktiskt. blev nervvrak av bara tanken. kom in en annan kvinna som kollade och bekräftade att det bara är en liten där inne, men att det förmodligen varit två stycken från början, därav den extra fickan. fröet som skumpar runt där inne var iallafall hur frisk som helst och hjärtat slog för fullt, precis som det ska. jag drog en lättnadens suck och har nog gjort det sen igår. ett steg i rätt riktning. nu ska jag försöka vara lugn och bara njuta av det här.


baksidan av att vara på tjocken är illamåendet. utan tvekan. jag ser ut som en levande död och kräks åt höger och vänster ungefär. matt och orkeslös. mellan spyorna hinner jag göra lite annat iallafall och idag gjorde jag chokladbollar. som sagt, det där med att äta mer från växtriket är så himla svårt när det finns sånna här goda saker man kan äta. mitt instinktiva val mellan en chokladboll och ett äpple är liksom inte särskillt svårt. men det går. lite bättre iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar