tisdag 29 mars 2011

and she will dance in her dress

mycket hängande i centrum senaste dagarna. jag klagar inte, bara över att det snöade idag. brrr! jag fick en snöflinga i ögat och när vi kom hem fick jag även en rak höger i samma öga av frank. i mitt enda fungerande öga dessutom, så nu lär jag väl bli blind. låt oss sörja.

hittade en jättefin klänning idag, som jag faktiskt trivs i. det var stort. jag är mer än kräsen när det kommer till kläder. inte för att jag inte tycker att vissa (många!) klädesplagg är fina, men det är inte mycket av det som är fint som passar på min oproportionerliga kropp. men nu hittade jag en klänning som satt skapligt åtminstone, jag måste bara sy upp den litegrann. och skaffa mig bröst så att den inte glider ner hela tiden. men annars, så, jättefin. det är en stor dag i madeleines liv varje gång jag hittar någonting jag trivs i.


det är konstigt det där, min uppfattning om min egen kropp. jag har nog en väldigt skev självbild. och allt det försvann under graviditeten, för då fick man se ut som en vandrande valross. jag brydde mig inte om att se alla skavanker, för vad kunde man göra åt saken ändå? kroppen växte och den brydde sig inte alls om vad jag tyckte om det. men det är vackert att vara gravid, och jag hade en fantastiskt fin mage, ser jag nu. så i min naiva bubbla av graviditetsgiantism så trodde jag att det skulle bli lätt att acceptera min nygamla kropp när frank var ute. men jag ser fortfarande bara mina långa ben, mina långa aparmar, mina tunna axlar, min smala bröstkorg, min slappa mage med bristningar och mina breda höfter. det tar mycket energi, att inte vara nöjd. och det är ju jättefånigt egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar