fredag 11 mars 2011

happy baby, happy mama

äntligen är helgen här, wonderful. vet inte riktigt vad vi kommer att hitta på utöver middag hos linda, daniel och molly ikväll med gryta a la christoffer, hälsa på min moster med familj imorgon och sen är vi fria som fåglar. christoffers mormor ska vara barnvakt åt frank på tisdag eller onsdag så ska vi iväg och uppdatera hans garderob - plånboken kommer gråta men finns det någonting roligare, egentligen? än barnkläder menar jag.

frank sover och jag ska passa på att göra mig iordning. numera kan han vara vaken i 2,5 timmar i sträck innan han däckar, så det går framåt. oftast funkar det bara med 1,5 timme, men ändå. jag är glad för det lilla. jag längtar till han kommer vara vaken mer. dels för att det blir lättare när vi är bortbjudna och han slipper sova stup i ett, men också för att det är så mysigt när han är vaken och glad. igår var han inte gnällig eller missnöjd en endaste gång och det är så himla underbart. happy baby, happy mama.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar