tisdag 15 mars 2011

shopping och nostalgi

har haft en fantastisk dag so far, och bättre blir den. vi tog en tripp till solna centrum med linda och molly (och åh, underbara unge! inte svårflörtad någonstans och vinkade till allt och alla, jag dog inombords. tänk när frank är så stor!) och shoppade en vårgarderob till frank. det är så sällan jag kommer ut och shoppar så när jag väl gör det så får det bli allt på en gång istället. han behövde onekligen mer färgglatt och det finns av någon outgrundlig anledning bara på flickavdelningarna (jag kommer aldrig att förstå det där, varför ska frank bara få ha mörka färger på sina kläder bara för att han råkar ha en snopp mellan benen? han är ju en liten bebis. vad är det för skillnad på en flickbebis och en pojkbebis? ingen alls, förutom det fysiska könet. vi blandar färger hejvilt! alla får göra som dom vill, sålänge man inte skadar sitt barn så skulle jag aldrig lägga mig i någon annans uppfostran. så jag vill inte trampa någon på tårna. men trampa då inte oss på tårna för att vi gör så här.) och vi kom hem med så mycket fint. tre bodysar, tre dreggelhaklappar, en mössa, två koftor, två pyjamaser, ett par byxor, en vårjacka och strumpor. vi ligger alltid steget före också, så han kommer se ut som en vandrande säck ett tag framöver, med kläder i storlek 74. egentligen ligger han fortfarande på 62/68. men han får vara en liten säck ett tag, allt för att vara ekonomisk.

efter den lilla rundan tog jag och min älskling en fika på stället där vi pratade för första gången och blev kära för snart två år sedan. jag blev så nostalgisk att hade jag tänkt närmare på det hade jag förmodligen börjat gråta på plats. att jag har haft sån tur. min själsfrände, mitt barns pappa. jag skulle inte klara en dag utan dig.

2 kommentarer:

  1. Jag blir så arg på den där uppdelningen i pojk- och flickkläder, herre gud, de är ju bebisar! och det är ju så fint med klara, härliga färger på små barnkläder! Min unge kommer att se ut som en regnbåge, oavsett det blir en pojke eller flicka!

    SvaraRadera
  2. Det är helt sjukt att dela upp barn i flickor och pojkar, helst när det gäller kläder. Har aldrig fattat det där! Det är bara färger liksom, spela roll vilket kön som har vad!

    SvaraRadera