torsdag 17 mars 2011

torsdag

efter sprutan igår fick frank feber. innan vi somnade kände vi på honom och han fullkomligen kokade. det var bara att väcka honom och peta in en alvedon. han var så medtagen att han inte ens orkade bli arg över att vi tog upp honom, och det här är alltså en gosse som är i stort behov av sin skönhetssömn och hade protesterat på alla tänkbara högljudda vis i vanliga fall. aj i mammahjärtat. det var fruktansvärt att se honom så.

han är pigg och alert idag iallafall, så jag har lugnat mig litegrann. han hade det inte lätt vid lunchen idag dock, stackars liten. han blev så ivrig att han dök på skeden innan jag ens hann reagera, så han fick världens kväljning och blev jätteledsen. och när han åt mango hostade han mitt i tuggan = splorf, så hade han en stor klick med mango rakt i ena ögat.

nu har han sovit ett bra tag och jag hoppas att han har glömt traumat när han vaknar.
inte lätt att vara frank alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar