torsdag 16 juli 2009

dödkatt

idag trodde jag att kim var död. han sov i mitt knä när jag helt plötsligt tyckte att han var lite för lugn, jag petade hejvilt men ingen reaktion. stoppade fingret i hans mun och käken var totalt slapp. inom två sekunder svettade jag ner tangentbordet och hjärtat höll på att slå ur kroppen och jag var beredd på hjärtmassage och mun-mot-mun-metoden, men då vaknade det lilla livet. skräm inte mama! och för övrigt fångade han en trollslända idag som han lekte med tills den var mos, då åt han upp den. dagens kattnyheter, intresseklubben antecknar.

mums: är det bara jag som kan rucka på mina knäskålar när jag sitter med benen utsträckta framför mig? obehagligt as hell. säg att det inte bara är jag.

och nu längtar jag till harry potter så mycket att jag nästan mår lite illa. biljetter bokade till lördag, prrr. sen är jag ensam hemma i en hel vecka och det ska bli fantastiskt skönt, jag hoppas att någon vill hålla mig sällskap bara. det där med att sova ensam är inte min grej, då blir jag fem år igen och ser saker som inte finns och vågar inte gå ur sängen för då kommer ett monster rycka tag i mina ben. bortsett från det kommer jag få laga mat själv, tömma kattlådan, inte glömma bort att släcka lampor och diska. men annars kommer det bli fina fisken.

2 kommentarer:

  1. jag kan också det där med knäskålarna, tror alla kan det. ;)

    SvaraRadera
  2. katarina: bra, jag blir alltid så nojjig när jag upptäcker nya saker på mig själv. typ som en gång när jag trodde att min vadmuskel var en tumör.

    SvaraRadera