fredag 31 juli 2009

tomatsoppa

igår var en värd dag. det enda som inte var värt var 1timmes bussresa vilket jag tycker är lite sinnes för att enbart förflytta sig i stockholm, men så bor ju jag mitt i ingenstans och så långt bort man bara kan också. sån är jag. det som gjorde allt ännu mindre värt var att min mp3 dog, då blir jag arg och vill bara komma fram, jag som har ett tålamod bortom denna värld i vanliga fall. nåväl - jag gillar bra sällskap och jag gillar varm choklad. när jag kom hem slängde jag ihop en tomatsoppa och kissade nästan på mig av välbehag, nästan. jag måtte ha varit den enda som jublade inombords när det serverades tomatsoppa (eller fiskpanetter...) i skolmatsalen. men det är ju så gott.

på tisdag åker jag till valter och om biljetterna inte kommer på måndag så dör jag nog. då blir det problem liksom, det tänkte jag aldrig på. fast egentligen dör jag inte, egentligen ringer jag sj och ber om hjälp. men ändå. och tågresan som ska ta tre timmer tar väl tio timmar med min tur, jag och tåg kommer aldrig överens. antingen så går strömmen eller så är spåret sönder, eller så är tåget försenat med hundra år. mmm, älskar sj.

1 kommentar: