måndag 13 juli 2009

öron

idag var jag med susi i stan och piercade mina små öron. det var på tiden. kim kastrerades idag också så han har varit lite konstig, lite vinglig och ledsen och mindre manlig men lika fin för det. han fick en puss av mig och sen var han glad igen. nu är jag abnormt trött av någon konstig anledning, ömma öron och en mätt mage.


häromdagen pratade jag med en farbror på bussen, en sån farbror som ser ut att ha upplevt så mycket och som man vill prata med men det gör man inte, man pratar inte med främlingar, man mest tittar i smyg för titta får man inte heller. han var någonstans mellan 85 år och döden med världens vänligaste ögon och han tyckte att villastad där jag bor är ett väldigt bra ställe, han bodde här 1934 med sina föräldrar, men han tyckte att det var lite väl långt från staden. jag höll med. sen önskade han mig en bra dag, detsamma sa jag, sen gick han av bussen, på ostadiga ben och jag satt kvar, varm & lycklig i magen. små möten ger fina dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar