söndag 5 juli 2009

födelsedag och bebis

ibland blir det fel, eller rätt, jag vet inte riktigt än, och ibland har jag för mycket att tänka på. jag lider för tillfället av dålig sömn och egentligen är det ingenting att beklaga sig över, det är en gåva att få sova som ett barn. broderar och läser mest hela tiden, äter mina knäckemackor och badar bäst jag hinner. vaknade utanför täcket imorse med sval vind mot huden, jag rös av välbehag. jag är trött på att vakna upp i svett.

igår fyllde jag år och det var som de flesta födelsedagar, plus en systerdotter. jag hamnade lite i skymundan, allt bestod mest av 'aw kolla julia, snuttskruttgullegos sötälsklingsfin, ah hej madeleine ha den äran, var är julia?' osv, men det gör ingenting, jag var själv en av dom. men hon var inte riktigt pepp på att ligga hos moster och skrek mest för allt vad hennes små lungor klarade, men vad gör det när man är så bedårande. hon var hungrig, jag ska också börja skrika när jag är hungrig. & det gör mig varm att jag ska få lära känna denna lilla person och se henne växa upp och bli en alldeles egen människa med en alldeles egen personlighet. jag längtar redan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar