tisdag 4 augusti 2009

äpple och päron

jag känner mig lätt. som att klumpen i magen är spårlöst försvunnen och som att tankarna som tog all plats i huvudet har lösts upp. visst tänker jag fortfarande, jag tänker alldeles för mycket. men inte på några dåliga saker. för let's face it, det är underbart att vara nykär. och det dåliga samvetet som drog och slet i mig gör inte det längre. jag känner mig genuint lycklig och tillfreds med allting just nu, trots att jag inte riktigt hänger med. ibland blir ingenting som man hade tänkt sig eller som man hade planerat, men vad gör det när man inte mår dåligt av det.

things fall apart so that other things can fall together

och idag åkte mamma in till farbror doktorn. så fort någonting händer med mamma så blir man rädd för man vet att vad hon än drabbas av så blir det tio gånger värre för henne än vad det skulle bli för exempelvis mig. men hon mår bra, då mår jag också bra. och nu är jag klar med broderiet, äpplet och päronet. jag beställde en ny mall, nästa gång blir det en banan och en citron. det är ju så löjligt roligt. och världens bästa tidsfördriv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar