måndag 17 augusti 2009

pigsty

sitter i en tom lägenhet, halvnaken och äter kakor. maryland. är oförskämt lycklig trots att jag har fett hår och en vagel i ögat. kanske är det så här det känns när man har hamnat rätt. du får mig att vilja bli en bättre människa, på alla sätt och vis och åt alla håll och kanter och jag ska göra mitt bästa för att bli den bästa jag kan vara för dig. och jag vet inte hur man får ut det på svenska, jag har bara hört uttrycket på engelska så here we go: i feel more like a choice than an option. för första gången någonsin. fast snart ska jag hem och det suger. det som gör att det suger lite mindre är att det bara är att åka hit igen när man blir saknig, bussar är en bra grej. och gud vad jag har tappat min skrivförmåga, men det kanske man får när man är töntig och kär och ler dumt hela tiden.

och det slog mig att för nästan precis ett år sedan upptäckte jag morrissey. jag vet inte riktigt hur, kanske stod han på i bakrunden när jag spelade fia med knuff med mig själv, eller om det var när vi drack oboy mitt i natten. jag vet inte och jag minns inte. det spelar egentligen ingen roll. jag upptäckte morrissey och det är allt som räknas. den farbrorn har betytt så mycket för mig det senaste året att orden 'if you don't know this, then what do you know?' från life is a pigsty ska pryda min kropp inom en snar framtid. det mest fantastiska jag har sett live och hade jag varit ensam hade tårarna fått rulla fritt. eller spruta som på en sailor moon. hur som helst, mannen är ett geni och låten är ett mästerverk. lyssna eller dö.

life is a pigsty.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar