söndag 2 augusti 2009

smör

när jag är ledig så glömmer jag ofta bort att äta, vilket min far inte riktigt tycker om. han brukar säga att han 'lider' när jag inte äter och det slutar alltid med att jag hör små knackningar på dörren och in kommer en pappa med mackor och oboy. jag brukar alltid klaga på att han tar så lite smör och så lite pålägg, bara för att jag är en tjocktjej och vräker på sånt i vanliga fall. nu kom han nyss in med två mackor, och pålägget var nästan större än själva mackan. lilla pappa.

för övrigt är det sjukstuga här. mamma har feber och pappa är förkyld. jag smittas som vanligt aldrig, mitt immunförsvar måste vara någonting över det vanliga. om någon timme flyr jag iallafall till fjärran land, åtminstone till solna centrum. nästan samma sak. imorgon ska jag få skäll av tandläkaren och på tisdag åker jag till valter. äntligen händer det någonting. det händer väldigt mycket inuti mig också, som jag inte förstår mig på riktigt. men det känns inte dåligt. snarare tvärtom. jag går och ler dumt hela tiden, det måste vara en bra grej.

tjosan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar