torsdag 16 september 2010

-

en massor av småplock blev det på ikea igår. en byrå, handdukar, duschdraperi, lampor, filtar och sängkläder till bebisen, skötbädd, gossedjur. i helgen ska vi handla en spjälsäng och möjligtvis ett matbord, och idag ska jag internetshoppa på apoteket. mycket salvor, oljor och grejer som behövs. det svider i plånboken men det är lika bra att få det gjort, det kommer att behövas i vilket fall som helst och det hjälper inte att dra ut på det. kosta vad det kosta vill.

idag hade vi ett tidigt besök hos barnmorskan också. efter en kass natt med magsmärtor, halsbränna och spyattacker var jag inte alltför pigg när klockan ringde 6:30. känner mig fortfarande helt trasig. men allt såg bra ut åtminstone, både med mig och med bebisen. hon klämde och kände och huvudet är på väg neråt, fortfarande ruckbart. sen ligger han tydligen helt knasigt, med kroppen tryckt mot ena sidan, så halva min mage är så gott som "tom". han verkar trivas där, han har legat så i flera veckor. finaste lilla livet.

passade också på att fråga lite om min hemska klåda. förmodligen beror den på att min hud är såpass utspänd och sprucken, men hon tog ett blodprov för att kolla mina levervärden, mest för säkerhetsskull. för tre dagar sedan hade jag knappt några bristningar alls ovanför naveln, nu är dom nästintill en hel decimeter ovanför. det kliar så mycket att det bränner. fick allergitabletter utksrivna som tydligen ska dämpa den värsta klådan, men annars kan vi bara fortsätta med det vi redan gör. smörja, smörja, smörja. stackars mage.

1 kommentar:

  1. Pappas älsklings Frank. Schysstaste slackern:)

    SvaraRadera