tisdag 12 oktober 2010

-

sjukhus hela förmiddagen. har blivit överöst med information om snittet och är helt slut i huvudet, men det känns så himla bra. läskigt också förvisso, det här med att vara sövd och så. eftersom att bebisen ska ut så fort som möjligt efter att jag fått narkosen så ska katetern in INNAN jag sövs. det känns lite sådär va. när jag vaknar kommer jag att ha en slang ner i strupen och sen kommer jag ligga på uppvaket i några timmar och vara lagom hög. det känns så himla tråkigt att missa första två-tre timmarna med bebisen, men jag vet att christoffer kommer fixa det utan problem. om allt går som planerat och både jag och bebisen mår bra kommer dom att få sitta med mig på uppvaket, även om jag kanske inte kommer vara så medveten om det. det känns fint ändå. jag och mina två killar.

på ett sätt känns det bra med snitt också, eftersom att bebisen tydligen ligger helt snett och inte riktigt kommer ner med huvudet. inte ens barnmorskan kan klura ut hur han ligger, hon känner bara att kroppen ligger helt på sniskan och huvudet är vänt åt "fel" håll, och då kan det göra himla ont att föda har jag hört. envis filur redan nu.

sen åkte vi vidare mot stan och mötte upp linda och molly, henne vill jag sno med mig hem. molly alltså. eftersom att jag har en jättemage i vägen hade hon inte så mycket val än att sitta på den, ass to ass med sin kusin. vilken fin liten första connection.

(och grattis storasyster på din födelsedag!)

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg! :-)

    Jag tror det kommer att bli jättebra med kejsarsnitt. Det är ju en operation, men även de som sövs brukar ändå ha en bra upplevelse efteråt. Har din sambo möjlighet att filma under tiden?... Kanske med mobilen eller om ni har någon "riktig" eller kan låna en filmkamera? Eftersom du själv inte kan vara vaken så kanske det skulle vara kul att veta hur det gick till.

    Tänk, snart är det dags för dig! Som du kämpat! Och nu kommer snart belöningen!

    SvaraRadera
  2. Åh, snart är det dags! PUSS på magen :*

    SvaraRadera
  3. Åh, ja, så är det ju självklart! Jag tänkte inte alls på det. Men då får ni fantisera om hur det var istället. Det kanske till och med är bättre :-)

    SvaraRadera