fredag 15 oktober 2010

-

dagens insikt; "tänk vad många bajsblöjor vi kommer få ta hand om de närmaste åren."

väldigt filosofiskt.

jag tror att det är magkatarr jag har. förra året, exakt vid den här tidpunkten också, fick jag liknande besvär och det visade sig vara rätt svår magkatarr (hade inflammationer lite överallt i magen). mår toppen under dagarna, är bara väldigt svidig i magen. det är på nätterna det sätter igång och jag får inte mycket sömn alls. jag som var så orolig förut över hur jag ska hantera sömnbristen när bebisen är här, men nu, bring it on! mer redo än någonsin. jag har blivit så van vid att inte få sova att det kommer bli en baggis.

både jag och christoffer har börjat bli mer nervösa över snittet. att det är en stor operation. jag är inte nervös över att dom ska skära i mig, jag är inte nervös (eller ja, känslomässigt översvämmad kanske) över att bli mamma. det jag är så himla nervös över är 1. insättningen av katetern, 2. sörjan jag måste dricka innan jag sövs för att inte kräkas, 3. uppvaket. jag har varit sövd många gånger och en del gånger har jag varit fullkomligen galen när jag vaknat. slängt mig runt i sängen, slitit ur kanyler, inte alls vetat var jag är någonstans. men det är trots allt flera dagar kvar och jag ska låta bli att tänka på detta fram tills dess. det måste göras i vilket fall som helst. nu ska jag bara ta vara på sista tiden, fixa och dona och pussa på min underbara man. en bra plan tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Det känns ingenting att sätta in kateter, bara så du vet. Det kommer gå toppen! Och du kommer tycka allt skit var värt det.

    SvaraRadera
  2. drömde om dig inatt, och att lilla bebisen kommit <3 :D saknar dig!

    SvaraRadera
  3. Sätta in kateter är nog en baggis. Samma sak ditt uppvaknande.
    Efter allt som du klarat av under denna graviditet..
    Klarade du det så kommer du klara allt!!
    Snart onsdag :)

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig ofta och jag vet att du kommer klara allt galant! :) kram!

    SvaraRadera
  5. Vad är det för konstig sörja? :O Låter läskigt.

    SvaraRadera
  6. petra > kan man fråga sig! jag vet inte. bara att det är någonting som gör att jag inte ska spy mitt under operationen.

    SvaraRadera