onsdag 11 maj 2011

boom boom chika chika

gårdagen var fantastisk. christoffer var ledig och det var den varmaste dagen det här året. jag har aldrig varit förtjust i att lapa sol, men efter den här vintern har jag aldrig längtat efter någonting så mycket. jag, christoffer, frank, linda och molly satt ute på gräset här nere på gården och svettades i skuggan (sommar!), åt smörgåsar och drack festis/vatten. skolutflyktsfeeling. barnen krälade runt och petade varandra i ögonen, drog i kläderna och tog varandras leksaker. precis som det ska vara. jag hade kunnat stanna där ute hela dagen, men franks önskan är vår lag och det var bara att släpa sig in igen för att ge honom välling tills han somnade för natten redan vid 17:00. en aning för tidigt, men dagen gjorde visst slut på honom. han sov gott hela natten, så jag antar att han behövde det.

och på kvällen bänkade vi oss i soffan för att se på eurovision song contest. jag ska erkänna att jag har varit väldigt besatt av det spektaklet tidigare, när jag var liten (jag kunde på riktigt varenda låt från varenda land) och det ÄR ju fortfarande roligt, men numera tar jag det med en nypa salt och med en stor dos av ironi. så där att man måste ha skämskudden redo brevid sig hela tiden för man vet aldrig när man inte klarar att titta länge. men jag vet inte, det kanske bara är jag som vill dö av titlar om "boom boom chika chika" eller konstiga rock-liknande saker från georgien eller programledare med värdelösa skämt som låter som att dom aldrig har pratat engelska förr. jag tror att eric saade, 12år, kommer passa bra in där med sina coola moves och ryska accent. var kom den ifrån egentligen?

















1 kommentar:

  1. Vad härligt med picnic! Vi har inte haft någon sådan än, utan hållt oss till uteserveringar, men när Niklas kommer hem är det allt dags att hela lilla familjen ger sig ut på picnic, måtte det fina vädret vara kvar då!

    SvaraRadera