lördag 7 maj 2011

no one takes of photograph of something they want to forget

jag borde ju tycka att det är skönt att vara ensam, men det tycker jag inte. samtidigt vet jag hur nyttigt det är och det gör mig gott i själen att jag vet att christoffer har det bra med sina buddies. frank har det också bra, nerbäddad i sängen och sovandes sen fem timmar tillbaka. jag har fördrivit tiden med att äta sallad och diska, titta på värdelösa tv-progam och göra ingenting. smyger fram till spjälsängen alldeles för ofta och tittar så att frank andas, sen står jag kvar och tittar lite till bara för att han är så sanslöst och ändlöst vacker. stryker honom lätt över kinden och ger honom en puss på pannan för att jag bara inte kan låta bli och han rycker till, vrider sig litegrann, suckar och snussar vidare.

tänker att ett barn som sover så här djupt och stilla måste ha det bra, måste känna sig trygg med var han har hamnat i världen.

tänker att jag åtminstone måste ha gjort någonting rätt här i livet, medan det bränner till bakom ögonlocken och ibland går det bara inte att hålla tillbaka tårarna, men det gör ingenting när det är tårar av lycka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar