torsdag 29 januari 2009

in her younger years

nu ska jag berätta om det förmodligen sötaste jag någonsin har gjort i mitt liv.

jag var sju år, och kär i en grabb i klassen som hette marcus. när det närmade sig jul minns jag att jag köpte en present till honom, som jag gav när vi var på fritids och han blev så glad att jag fick en kram. hela vägen hem var jag totalt snurrig av lycka och bestämde mig för att gå till affären och köpa en till present. slog in den och la den på min pulka, och sedan luffsade jag i väg med min lite för stora overall i snöstorm hela vägen hem till marcus. när jag plingade på var jag dyngsur och halvt köldskadad och sa med liten röst "jag kom på att jag hade glömt en till present hemma". och det bästa var att jag fick en kram till.

2 kommentarer:

  1. Naaw.... Är inte lågstadiekärlek det sötaste av allt :)
    Jag själv var ultrakär i min brors kompis Mats som då är 7 år äldre än mig, han var inte direkt intresserad av mig..
    När de satt i vardagsrummet och pratade så smugglade jag in bandspelaren för att spela in dom... Jag ville kunna höra Mats röst när han inte var hos oss..

    SvaraRadera
  2. haha, söööötis!

    SvaraRadera