lördag 31 januari 2009

det där med att inte komma på en rubrik

min far har rymt till sälen (åre? fjällen?) och åker skidor för fulla muggar så igår hade min mor tjejmiddag här hemma. och jag satt med. och visst, det var trevliga damer men jag har så fruktansvärt svårt för människor som är någonstans runt 50+ som sitter och pratar om killar och "åh han är så söööt!" och fnissar som 14-åriga tjejer. jag tycker att sånt är jobbigt med folk i min egen ålder liksom. iochförsig, jag vet inte, hon var nyförälskad och då spelar det kanske ingen roll om man är fjorton eller femtio. fånig och nyförälskad verkar på något sätt höra ihop. men ändå, ta dig samman kvinna.

jag somnade inte förrän tidigt imorse. egentligen gillar jag inte att vända på dygnet, man blir lite av en zombie men jag är en nattmänniska och då blir det allt som oftast så ändå. jag fungerar bättre på nätterna, på alla sätt och vis, jag är som hungrigast på nätterna också. hungrig och pigg. ja, inte konstigt att trötthet och dagdrömmar har förstört min skolgång.

1 kommentar: