torsdag 9 april 2009

påsk

det här kan vara det mest händelselösa lovet någonsin, men det gör inte riktigt så mycket, tror nästan att jag behövde det. jag har mest ätit mackor i mängder, duschat löjligt många gånger när tristessen tagit över, spelat fia med knuff med mig själv och näsblodat ner hela mitt linne. jag ska försöka ta vara på sista dagarna nu, sen är det bara en vecka kvar på praktiken och när skolan är igång igen så är förmodligen allt man kan tänka på studenten. den är så nära nu och det känns lite overkligt. hur mycket jag än, mer eller mindre, har vantrivts i skolan det senaste året så har det ändå varit en trygghet. men efter studenten har jag inte ens sommarlov, efter studenten är jag arbetslös. och när jag tänker på att jag kan komma att bli det ett bra tag så ser jag mest framför mig hur jag kommer att avlida av både det ena och det andra, framförallt kommer jag att förlora mitt sociala nät och det får liksom bara inte hända. det är då det brukar sluta med att jag stänger in mig på mitt rum och glömmer bort hur man gör när man umgås. men jag känner att det är lite för tidigt att tänka på det där nu. jag förtränger det sålänge, mycket bättre.

och jag som alltid vänder på dygnet har inte ens gjort det. har snällt somnat 00:00 - 1:00 varenda natt och vaknat helt utvilad runt 10:00, hur bra är inte det. och det är alltså efter 10:00 som jag slösar bort dagarna med att inte göra någonting av värde, men som sagt, jag unnar mig det nu. och stackars påskkärringar som plingar på här idag, inte en enda godisbit existerar här. attans osis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar