onsdag 1 april 2009

april april

jag hade inte ens reflekterat över att det var första april idag, och hade jag gjort det hade jag ändå inte ägnat en tanke åt att det är idag man ska luras. och självklart har jag blivit lurad bara för det. först när jag anlände till praktiken imorse, det kom fram en farbror till mig och sa att hela byggnaden är stängd, larmet på och att jag lika gärna kunde vända hem. jag gick självklart på det utan att ens fråga varför jag isåfall inte hade fått reda på det innan, istället tackade jag för informationen tills han utbrast "APRIL APRIL!", finurligt va. (och lite pinsamt.)

och när jag gick igenom spärrarna i tunnelbanan på vägen hem kom det fram en vakt och tog mitt sl-kort och sa att han var tvungen att ta hand om det, att det inte var giltigt längre. jag stod mest med ögon stora som golfbollar och fick inte fram mer än ett bekymrat "men..." tills han också körde på ett "APRIL APRIL!". det var en pärs, i must say. och lite halvroligt.

hejdå med första april och alla dumma sillar.

3 kommentarer:

  1. hahahaha! jag dör vad roligt! men fy fan vad sur jag hade blivit.

    SvaraRadera
  2. men shit. jag skulle nästan blivit förbannad och ja, sur. haha.

    SvaraRadera
  3. Haha... till o med vakterna har humor.. HAHAHA..

    SvaraRadera