söndag 19 april 2009

there is a light that never goes out

alltså, det bästa kan nog vara de dagar man vaknar glad, och idag är en sån dag. kanske för att solen lyser in i mitt rum, kanske för att jag ska få pappas potatisgratäng idag, kanske för att det bara är sextiosex dagar kvar till jag ska se morrissey, kanske för att.. mm, livet, jag gillar dig idag! och ändå brukar jag hata söndagar.

idag ska jag försöka ta tag i mitt rum som är ett halvt bombnedslag. det märks när mamma inte är hemma, när det gäller städning hinner hon alltid före en själv. sen ska jag tydligen göra ett arbete om schitzofreni, och knåpa lite på projektarbetet som jag för övrigt inte har någon koll på alls för tillfället. egentligen har jag en massor att plugga i både religion och mibas också, men jag vet inte, idag tänker jag förtränga det om dagen ska fortsätta vara bra. det är liksom aldrig särskillt värt att få panik över hur mycket man har att göra som ändå kommer att bli gjort i sista stund om man heter madeleine, jag skjuter upp allting, vad det än gäller, att jag aldrig lär mig det.

i thought oh god, my chance has come at last
(but then a strange fear gripped me and i
just couldn't ask
)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar