måndag 6 april 2009

sol sol

jag invigde påsklovet med att sätta mig i hundra graders värme och sola, halvnäck och med musik i öronen. stod ut i en trekvart innan jag höll på att dö av värmeslag, alternativt smälta ihop till en liten pöl. kan verkligen inte begripa hur folk orkar med att ligga så där i flera timmar, och ändå fick jag både färg och fräknar på den korta tiden. inte så märkligt att vissa ser ut som kräftor då, nej.

nu ska jag duscha och kanske baka en chokladkaka, det beror på ork och lust. det är inte så särskillt roligt att baka här hemma längre, med två föräldrar som slutat äta allt vad kaffebröd heter vilket kommer resultera i att jag smäller i mig hela kakan själv. kanske inte så himla hemskt vid närmare eftertanke, mina chokladkakor är himmelskt goda, har jag fått bekräftat från väldigt säkra källor (linnea..), men ändå. kom och ryck åt er en bit vet jag!

(och åh, just när jag hade det som mysigast i mitt deprimerande pensionärsliv ringde en telefonförsäljare och störde friden i mitt hem. som jag hatar att ni aldrig någonsin ger er, bu. och som jag hatar att jag alltid är för snäll för att bara lägga på.)

1 kommentar: