fredag 2 oktober 2009

'08 '09 '10

sjukstuga här. jag har haft en hemsk natt. vaknade flera gånger av att halsen gjorde så ont att jag varken kunde svälja eller hosta. jag är aldrig sjuk, har inte varit det sen nyår, så när jag väl är det känner jag mig så sjukt ynklig. tittade mig i spegeln när jag gick upp och såg alldeles förstörd ut, svullna läppar och ögon och helt blodfattig i ansiktet. vackert. christoffer är också sjuk, snörvlar och nyser, så vi har inte varit alldeles för pigga. han åker till sin far i finland över helgen, så jag får en hemmahelg. vill inte vara här ensam när jag vill tas hand om, så där som bara pappor kan göra. ni vet, bli överraskad med varm choklad och kanelbulle och bli kallad för 'lilla gumman', 'lilla stumpan', 'min lilla tjej' and so on. pappor är bra på det där, åtminstone min pappa.

jag spenderade 500:- häromdagen, har lite ångest. det är en stor summa pengar för någon som är både arbetslös och plugglös, och ändå köpte jag bara saker jag verkligen behöver. en kalender, strumpbyxor, benvärmare, ett linne och underkläder. men jag är oerhört sparsam, har haft samma pengar som jag fick vid min student, för fyra månader sedan. så jag kände mig värd det. hoppas att jag har lite slantar när det närmar sig julen bara, finns ingenting jag tycker är mysigare än julen och att julshoppa. bara att gå runt på ikea när det spelas julmusik i bakrunden och är pyntat gör mig alldeles, alldeles varm inombords. baka lussebullar, slå in paket, tända ljus, äta pepparkakor med glasyr, god mat, åh. det glädjer mig att vi närmar oss. samtidigt undrar jag var året har tagit vägen. det var ju nyss höst '08 och jul '08 och nyår '08/'09. nu närmar vi oss helt plötsligt '10. jag tror att jag gillar det, det känns som att det kan bli ett bra år. allt blir bättre när man har någon att dela det med. och förmodligen kommer jag att få ett jobb, kanske kommer jag att flytta hemifrån tillochmed. det hoppas jag. tvåtusentio är välkommet.

nu - alvedon och en varm filt. puss på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar