lördag 10 oktober 2009

tristess

förmodligen årets finaste dag, vädermässigt. så otroligt, otroligt underbart. det bästa för min kropp och själ. svalt utan att man fryser, mmm. alldeles perfekt. annars har det varit en seg dag på något vis, jag borde ju vara van vid det här laget och jag är dålig på att vara rastlös. men ibland spritter det i kroppen på mig och rastlösheten och tristessen känns outhärdligt. christoffer åkte till jobbet tidigt imorse, jag satte mig och broderade och kollade tv-shop, nästan det mest värdelösa som finns. jag är inte intresserad av varken proactive eller zumba, tro't eller ej, men vid den tiden på morgonen tycks det vara det enda som går på tv:n, på varenda kanal dessutom. dagarna är lite enformiga. eller väldigt enformiga.

lök, morot, potatis

och så köpte jag den här fina klänningen från indiska häromdagen. jag är ingen klänningtjej egentligen, men den här var fina fisken. nöjd.

1 kommentar: