onsdag 14 oktober 2009

ams

jag är så sjukligt trött. var uppe före christoffer idag, det är nog första gången. snö utanför fönstret och nä, jag kommer aldrig att tycka om snö, hur fint det än må vara. hängde på arbetsförmedlingen, svullade på mc donalds, köpte situation stockholm av den finaste hemlös jag vet. vet inte om han hänger i tunnelbanevagnarna hela dagarna året runt men jag har träffat honom flera gånger nu, och jag åker inte tunnelbana särskillt ofta. han är så otroligt rar och trevlig och snäll och tackar alltid hundra gånger och önskar en bra dag hundra gånger. det var nog min goda gärning för dagen och jag åkte vidare lite gladare i själen.

och i fjorton veckor framöver ska jag gå någon form av kurs, arbetsträning av något slag. det kommer bli väldigt ovant, jag har ju trots allt inte rört på arslet sen juni. men det känns bra, lite pengar kommer jag få också. himla fint nu innan julen.

i förrgår fyllde min kära syster tjugosex år, hurra! kalasigt. chokladrutor och bebishäng och så, inte helt fel må jag säga.



2 kommentarer:

  1. finaste madeleine. din röst är så fin & jag saknar den. och dig ju. haha. :)
    julia är också fin för den delen.

    vad är det för kurs du ska gå?
    jag ska till arbetsförmedlingen nästa vecka igen å kolla om dom kan hitta på nått till mig. nån form av praktik eller något.

    <3

    SvaraRadera
  2. jag vet inte riktigt vad kursen innebär än. men förberedande inför arbetslivet iallafall och förhoppningen är väl att man ska få en praktik genom den här kursen. hoppas hoppas.

    och hoppas du får rätt hjälp där! har hört att arbetsförmedlingen kan vara knepiga med det där. det är ju så fruktansvärt trist att leva utan pengar och rutin.

    SvaraRadera