lördag 17 oktober 2009

kattunge

det är någonting speciellt med att höra regn och blåst utanför fönstret när man vet att man ligger skyddad under ett varmt täcke. det är också någonting speciellt med att glömma bort att man har bett sin pojkvän ställa klockan åt en och vakna med hjärtat halvvägs ut ur kroppen av ett outhärdligt oljud som man inte kan placera. jag visste inte var jag var eller vad jag gjorde, men upp kom jag och pigg blev jag. och djupt chockad.

drömde roligt gjorde jag också. bland annat att pernilla wahlgrens kattunge hade blivit skuren i strupen, och att det stod på alla löpsedlar i hela sverige. begravningen visades på tv där marinkårsoldater bar den lilla kistan med tårar i ögonen. en sån hederlig begravning ska min kisse minsann få. (fast usch, han får inte dö.)

sedan drömde jag att jag träffade morrissey. inte helt fel nej.

må gott, nu blir det frukost.

1 kommentar:

  1. Det där blir garanterat ett kapitel i min framtida roman, kattunge :) pussar

    SvaraRadera