måndag 19 oktober 2009

slö

var på kursen jag ska gå på den närmaste tiden idag, det känns bra det här. första veckorna ska tydligen handla om personlig utveckling, självkänsla och självförtroende och allt det där. började idag med att ha enskilt samtal med min handledare, och hon sa så fina saker om mig att jag har kännt mig glad hela dagen. hon började beskriva mig och tog med egenskaper som jag alltid önskat att jag haft men som att jag inte trott att jag haft. hon sa bland annat att när jag sitter med i en grupp så har jag ett väldigt lugn runt mig vilket gör andra mer bekväma. att jag skapar ögonkontakt och ler mycket. att jag är väldigt positiv och snäll, medveten, observerande, empatisk. att jag 'ser' andra personer. sen sa hon någonting jag blev helt chockad över - att jag verkar vara väldigt oblyg och säker. och eh, ja, alltså, hon är ju betéendevetare och allt vad det heter, kan allt om personlig utveckling så ja, jag får lita på henne. jag har aldrig kännt mig som en oblyg person, snarare tvärtom, väldigt blyg i många situationer. jag blir ofta tyst när jag känner mig otrygg eller är nervös. men när någon tar sig tid för mig och pratar med mig så är jag nog allt annat än blyg, då blir jag helt plötsligt en sådan jag önskar att jag var hela tiden. pratsam och skämtsam. men kallprata kommer nog aldrig att bli min grej. ska det pratas så ska det pratas. och i det stora hela gillar jag mer att lyssna och observera än att prata. men det var fantastiskt roligt att höra att jag faktiskt kan när jag vill, att jag kan ses som en säker person. trots att jag inte är det.

åkte hem till christoffer efteråt och var tröttare än döden. åt litegrann och bestämde mig för att vila ögonen, högst en timme. en timme blev fyra timmar. jag är så argargarg på mig själv, jag kommer aldrig att somna inatt och gud ska veta att det är det mest värdefulla i mitt liv. att somna tillsammans med christoffer. jag tvivlar på att det kommer att gå inatt och herrn är bakistrött så han lär ju somna utan problem. kanske borde jag lägga ifrån mig colan så att det åtminstone finns en liten chans att jag blir trött inom en inte alltför lång framtid.

3 kommentarer:

  1. åh spännande! vad är det för kurs? du är bäst! <3

    SvaraRadera
  2. förberedande inför arbetslivet typ. först en del om personlig utveckling, sedan arbetsträna/praktisera och sen får vi se. känns himla bra och roligt iallafall. och det är du som är bäst min favorittjej! :*

    SvaraRadera
  3. åh, va fint att höra sånna saker. speciellt irl liksom & från nån som inte är "nära". du är så värd det & jag hoppas att vi båda får en praktikplats snart. det skulle vara toppen! :D

    SvaraRadera