tisdag 3 februari 2009

framtid och sånt

idag var det tydligen studiedag, bra att man har kollen. jag har spenderat denna fantastiska, lediga dag med att göra: ingenting. surprise. jag har beundrat vädret som sett någorlunda soligt ut men bekom mig aldrig för att ta mig ut. ätit mackor och nu slängde jag i mig ett äpple. sov alldeles för länge och har kännt mig yrslig. behöver tamponger. ja, så mycket mer än så har faktiskt inte hänt. morgondagen kan gärna få vara roligare.

det enda jag saknar med att inte gå i skolan lika ofta som förr är bussresorna. jag älskar att få den bästa platsen med musik i öronen, helst ganska mycket människor (för som sagt, jag har ju snott bästa platsen). att älska tanten som är någonstans mellan 85år och döden som alltid brukar gå på runt 10:00, som alltid ber busschauffören att inte köra förrän hon har satt sig.

ja, jag kommer sakna det. men förmodligen kommer det att kännas ännu mer värt att få ett jobb man trivs med (helst på en lekterapi, men vad är chansen för det?), man kan ju alltid drömma. att få ett jobb som lekterapeut är förmodligen det enda som skulle få mig att stanna kvar i stockholm också. annars har jag funderat på norrköping eller karlstad. jag är inte gjord för storstäder, så är det bara. jag älskar stockholm som stad, men inte människorna, inte stressen. vi får se vad det blir av mig, om det någonsin blir någon fason på mig. än är det ju ingen brådska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar