tisdag 31 mars 2009

hej våren

det som händer med mig när jag sover så lite som jag gör nu är att jag tappar all energi till allting, och framförallt till att äta. antingen glömmer jag bort att äta, eller så är jag inte sugen och stoppar kanske i mig tre hårdbrödmackor på en hel dag. är blek och matt, huvudont och magont, ja, det blir en ond cirkel av det hela. blir att jag somnar några minuter här och där, så fort jag sätter mig, men jag får aldrig riktigt någon djupsömn. jag tycker om min praktik jättemycket, men jag tycker inte om att vara utmattad, och det är liksom inte någonting jag kan komma ifrån just nu eftersom att det är ända borta i skärholmen. det är värt det, det är det, jag har knappt tyckt att det varit så särskillt tufft med så få sovtimmar eftersom att det känns så bra när jag väl är där, men jag känner ändå att det börjar ta ut sin rätt nu. påsklovet, du är väldigt välkommen.

och jag har alltid svårt för busschaufförer som inte hälsar. jag hälsar varje gång, och jag menar, när någon säger hej så hälsar man väl åtminstone tillbaka? eller är det någonting jag har missat där? visst, jag hälsar visserligen väldigt mycket, på fel folk, ser jag någon som jag har ett svagt minne av att jag kanske har gått förbi tre gånger samma vecka hälsar jag, och oftast ser personen väldigt förvirrad ut. häromdagen hälsade jag på en tant jag trodde var min granne dalmatintanten, men jag vet inte, tanter med vitt hår = dalmatintanten, tanter med dalmatiner = dalmatintanten, jag glömmer liksom bort hur hon ser ut mellan varven.

och idag har det varit sol, jag satt ute på uteplatsen ett tag, i t-shirt, och frös inte ens. solen lyser rakt på på den sidan, det var nästintill lite varmt. och alldeles, alldeles underbart, det skulle kunna få vara vårvärme året om för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar