tisdag 19 maj 2009

crappy day

sämsta dagen på länge. skolångest och kroppångest. allt vad skolarbete heter går åt helvete just nu, trots att det känns som att jag pluggar hela tiden, men jag får liksom ingenting gjort ändå. jag gör lite här, jag gör lite där. jag jobbar hemma så mycket det går, för här jobbar jag bäst. men både motivation och ambition är på botten. det där jävlar anammat som jag alltid har fått vid slutet av alla terminer tidigare har inte riktigt satt sig tillrätta i mig nu. istället för att ge mig fan på att bli klar så ger jag upp. och det är någonting jag verkligen, verkligen kommer att ångra sen. men jag har försökt och jag gör så gott jag kan. grejen är bara att det inte är tillräckligt. i did my best, it wasn't much. det känns så oerhört kört just nu ändå, på alla sätt och vis och åt alla håll och kanter. det är för mycket på för kort tid. gör mig skolsmart och ge mig koncentration. dagdrömmar har förstört min skolgång.

och till råga på allt strejkar kroppen. benen stramar, spänner, gör ont, hugger till. någonting i ryggen trycker på en nerv och det smärtar. "fungerande kropp". jag har stretchat och stretchat idag och förmodligen blir det bättre snart. trotsade detta ändå och åkte och handlade babykläder till min snart kommande systerdotter, och alltså, jag dog stora sötdöden. det är fantastiskt att det ska få plats en liten, liten människa i dom små tygbitarna.

vilket himla gnällinlägg. jag gillar egentligen inte alls att gnälla och inte att självömka heller. idag såg jag en blind kvinna som kämpade sig fram i folkmassorna och jag tänkte att ja, vilket jävla pucko jag är. egentligen räcker det med att titta runt omkring sig för att inse att man faktiskt inte vill byta med någon. jag vill aldrig vara någon annan. det jag däremot vill är att jobba med de dåliga sidorna hos mig själv. ta vad jag har och göra det bästa av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar