lördag 23 maj 2009

jarmo

kära dagbok.

idag har jag tappat tallrikar, ätit för mycket choklad och blivit biten i hakan. jag har också tittat på hundtricket, den var helt värdelöst dålig. en blåsa på tungspetsen, kollat robinson och tyckte så synd om jarmo när han ramlade. stackars lilla farbror. det gör alltid mer ont i hjärtat när äldre folk ramlar. först när siw ramlade pladask med matbrickan i matsalen, totalt handlöst, och häromveckan när en farbror tappade balansen på tunnelbanan. usch, folk, sluta ramla. det är så onödigt. och ont gör det.

och så måste jag sluta lova mig själv saker. det går inte att lova sig själv allting. hur mycket jag än lovar mig själv att inte känna på vissa vis och inte tänka på just det där så slutar det ändå med att det är precis så jag känner och det är precis det där jag tänker på. känslor och tankar gör lite som dom vill. allt man kan göra är att försöka hänga med i svängarna. lättare sagt än gjort ibland.



2 kommentarer:

  1. Aww vilket hjärta du har snygging :)
    Och dom har slutat sälja palle kuling här över huvud taget :( jag vill också ha!

    SvaraRadera
  2. ursäkta mitt möjligt stora ohyffs, men vem är du? det verkar som att jag bör veta vem du är men jag vet verkligen inte vem ante är.

    SvaraRadera