måndag 9 november 2009

jul och klädångest

jag smygstartade med ett julklappsköp idag, gillar egentligen inte att börja med sådant innan det är julpynt i affärerna men nu var åtminstone stora julgranen i centrum uppe, så, idag blev det en klapp. så himla mysigt och åh, vad jag älskar julen. när jag var mitt uppe i våren och sommaren när allting var jobbigt tyckte jag att tiden gick sakta, nästintill stod still. men nu när jag faktiskt inser att det är jul så inser jag även att förra julen känns som... nyss. bästa julen någonsin nästan. i år blir den förhoppningsvis ännu en smula bättre, för nu är jullan här och inte inne i magen.

för övrigt ska jag till kyrkan två gånger inom loppet av drygt en månad, oh jebus. har inte varit där sen mellanstadiet och nu ska jag på ett dop och tydligen ett bröllop. har klädångest och det är så fruktansvärt jobbigt. jag vill kunna se fram emot saker istället för att vara orolig på grund av att kläderna sitter dåligt, eller fel, eller ja. var och flängde centrum runt efter någonting som jag kan ha på mig men, nej, jag hittade ingenting som kändes rätt och jag orkar inte. jag är smal men mina proportioner är helt åt helvete. någonting jag ska införskaffa är iallafall skor. insåg att jag inte kan gå i mina fallfärdiga gympaskor, tio år gamla, på ett bröllop.

2 kommentarer: