fredag 27 november 2009

pepparkakor

idag bakade jag och mamma peppisar. min blev brända, precis som de ska vara. annars har fyra tråkiga grejer hänt idag, nämligen; jag har smällt vickevire-tån hårt i väggen, jag har papercuttat mig, jag har ätit saltade popcorn med ett sår på läppen, mariette åkte ut idol. eländiga liv, hur ska man orka. imorgon åker jag åtminstone till min älskling och oj, oj, vad vi ska kela. mnåh. världens finaste.

och, jag har bestämt mig för att 2010 ska bli mitt år. det bestämde jag för längesen, fast alltså att 2009 skulle bli mitt år. det blev det visserligen, tillslut, men halva året gick till att slösa energi på kaos och vrede och ledsamheter och så ska det inte bli 2010. kanske ska jag sätta upp nyårslöften för första gången i mitt liv, vad sägs om det. behöver varken sluta röka eller gå ner i vikt men det finns en hel hög annat jag måste. krossa alla hinder som det så fint heter. det är precis vad jag ska, precis det ska jag ägna mig åt 2010.
fin fisk.

i've seen this happen in other people's lives
and now it's happening in mine


1 kommentar:

  1. vad bra...2010 ska bli mitt år med känner jag...2009 var INTE mitt år...
    *kram*

    SvaraRadera